Köp- och leveransvillkor

1. Köpa port av criva portsystem.

Du kan antingen ringa eller mejla oss, dock så vill vi ha in alla ordrar vi mejl för vår och er säkerhet. Det är viktigt att gå igenom mått och och färger samt överhöjder så att det inte blir något fel. Det är även extremt viktigt att veta att ibland så skiljer sig öppningmått och fri inkörninghöjd dvs beställer du en port som är 3000mm hög så kan den fria inkörninghöjden vara lägre beroende på vilken typ av skenpaket som väljs. Väljer man standard så får man alltid ut samma fria inkörninghöjd som den höjd på porten man beställt.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till crivaab@gmail.com

2. Betalsätt

– Betalning sker via faktura efter sedvanlig kreditupplysning

  • Du/Ni betalar först efter levererad vara, som privatperson gäller 14 dagar på faktura.
  • För företagare gäller 30 dagar på faktura

3. Tillverkning

Våra normala tillverkningstider är 14-20 arbetsdagar. Vi jobbar med flera fraktbolag för att säkerställa att vi alltid får lägsta pris.

4.Leverans.

När varorna kommer ska du inspektera paketet/paketen. Att i efterhand reklamera skadat gods utan att du noterat det på fraktsedeln är ej möjligt.

Du som kund ansvarar för lossning, dvs en truck eller lastmaskin. I vissa fall går det även lyfta ner paketen med 2 man.

5. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

6. Returnering av varor

Porten går ej att retunera då alla portar tillverkas specifikt till dig som kund. Skulle det vara något fel på varan så ersätter vi den med en likadan .

7. Reklamation

Vi arbetar ständigt på att bli bättre och ha nöjda kunder men ibland blir det ändå fel. Om du anser att något är fel på varan tar du kontakt med oss. Var gärna förberedd med en bild på det upplevda felet.

 Om du vill granska ditt ärende med en opartisk aktör kan du vända sig till konsumentvägledaren i din kommun. Om vi har motsatt oss ditt krav har du som konsument rätt att få tvisten prövad av Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm

 Vid tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden kommer vi att följa deras vägledande beslut.

8. Garanti

Vid utnyttjande av garantivillkor gäller kvitto/faktura som garantiunderlag. Dessa har du fått i samband med ditt köp/beställning och betalning.

9. Garanti och service

Portens konstruktion – 10 år

Garanti mot genomrostning av portblad eller andra detaljer – 10 år

Villaportsmotorer – 5 år 

Industriportsmotorer från GFA/Marantec – 5 år

10. Ingår inte i garanti:

Skador uppkomna vid höga spänningstoppar såsom åska. I djurstall, vissa industriella miljöer och tvätthallar är garantin begränsad. Batteri eller byte av batteri i fjärrkontroll ingår inte i garanti.

För att garanti ska gälla förutsätts det att produkten uteslutande används för sitt ändamål och har fått den service och underhåll som krävs och är monterad enligt manualen. Om kund har byggt om eller lackerat om delar gäller ingen garanti.

11. Ersättningar och toleranser

Vid ev. reklamation eller transportskada kommer vi att skyndsamt skicka de delar som behöver ersättas. Criva portsystem kan inte hållas ansvarig för tredje parts problem eller utmaningar. Criva kommer ej att ersätta för förseningar som uppstår av fraktfirmans leveransperiod. Ej heller lämnas ersättning för nedlagt arbete och förlorad tid p.g.a. ev. reklamation eller transportskada.

12. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.