LASTNINGSSYSTEM

Vi erbjuder ett urval produkter inom område för lastningsteknik såsom portar, lastbryggor, tätningar samt extra tillbehör. Alla delar skapas av material av högsta kvalité samt den modernaste teknik som följer alla standarder gällande för säkerhet och användnig.

OMLASTNINGSSTATIONER – ny kvalitet

LASTBRYGGOR

yfte med lastbryggan är att jämna höjdskillnaden mellan lossningsplatsen och flaket på lastbilen.

Vi erbjuder två typer av lastbryggor:

  •  PowerRamp 232 NG – en lastbrygga med elhydraulisk drift och med sänktbar uppkörningsklaff.
  • PowerRamp 233 NG – en lastbrygga med elhydraulisk drift och med uppkörningsklaff som kan skjutas framåt (teleskopledad).

TÄTNINGSFLÄNSAR

Tätningsflänsar som WIŚNIOWSKI erbjuder utgör utmärkt lösning som kännetecknas av hållbarheten och suveräna användningsegenskaper. De minskar värmeförluster och garanterar säker förvaring för lagrade varor samtidigt som de ger personalen arbetskomfort.

Tack vare användning av hållbara material karaktäriseras de av högt motstånd mot UV-strålning samt mot både höga och låga temperaturer. Deras snygga utseende varar länge och deras ingående delar deformeras inte.

Vi erbjuder tätningsflänsar i olika utförande anpassade till olika fordon, lastade varor samt lagringssätt.

LEDARE

Säker och noggrann dockning av lastbilen till lastplatsen sker med hjälp av hjulledare.

Hjulledare möjliggör noggrann parkering och skyddar både lastplatsen, byggnaden så väl lastbilen mot skador

FENDRAR

De utgör extraskydd mot skador på lastplatsen samt lastbilen. De ska absorbera och dämpa stötar orsakade av lastbilen som dockar till lastningsstationen.

Lastbrygga med elhydraulisk drift med plattform och med sänkbar uppkörningsklaff PowerRamp 232 NG

Uppbyggnad

  •  durkpåt med tjocklek 10 mm (med prägling) och 8 mm (utan prägling)
  •  uppkörningsklaff tillverkad av plåt med tjocklek på 10 mm (med prägling) och 8 mm (utan prägling)
  •  plattform med längsgående förstärkningar
  •  automatiska främre gångjärn

Arbete

  •  både plattform (platta) som uppkörningsklaff med hydrauldrift
  •  centralplacerad hydraulcylinder gör det möjligt att anpassa bryggan till fordonets lutning upp till 10 % av plattformens bredd

Manövrering

  •  Omlastningsbrygga 232M manövreras med hjälp av en enda knapp. Trycker man på den lyfts bryggan upp till utgångsläge och uppkörningsklaffarna åker ned när bryggan befinner sig i sitt översta läge. Om man upp släpper knappen, sänks lastbryggan ner automatisk och klaffarna stannar på fordonets lastlada.
  •  Knapp ”Automatisk retur” garanterar att bryggan kommer tillbaka till utgångsläge efter avslutad lastning.

Säkerhetsanordningar

  •  fullständigt hydrauliskt ”nödstopp” som består av en ventil som är inbyggd i hydraulcylinder och som stänger av ledningarna ifall uppstår några sprickor på dem
  •  nödstopp med avstängningsspärr.
  •  plattformens sidoplåtar som skyddar fötterna.
  •  Stöd för klaffen placerad på främre balk i viloläge.
  •  (för att ge skydd under tvärrörelse).
  •  svartgula varningsmärken.
  •  kraftiga servicestöd.
  •  motorskydd med termisk relä

Elhydraulisk lastbrygga med framåt skjutbar uppkörningsklaff (teleskopledad) PowerRamp 233 NG

Uppbyggnad

  •  durkplåt med tjocklek 10 mm (med prägling) och 8 mm (utan prägling)
  •  uppkörningsklaff tillverkad av plåt med tjocklek 14 mm (med prägling) och 12 mm (utan prägling)
  •  plattform med längsgående förstärkningar

Arbete

  •  platform och uppkörningsklaff (platta) med hydrauldrift
  •  uppkörningsklaff förstärkt med ledskenor som skjuts fram och tillbaka i plattformens profiler
  •  hydraulcylinder arbetar under lågt arbetstryck (100 bar)
  •  hårdkromaterade kolvar är anpassade att arbeta under tryck 1200 bar
  •  hydraulledningar är anpassade att arbeta under tryck upp till 600 bar
  •  huvudhydraulcylinder har inbyggd säkerhetsventil

Manövrering

  •  lastbrygga 232M manövreras från en panel med fyra knappar
  •  uppkörningsklaffen låses då trycker den emot lastbilens lastflak
  •  plattformen och uppkörningsklaffen aktiveras oberoende med hjälp av hydraulaggregat
  •  lastbryggans höjd anpassas till lastbilens rörelse under lastningen

Säkerhetsanordningar

  •  fullständigt hydrauliskt ”nödstopp” som består av en ventil som är inbyggd i hydraulcylinder och som stänger av ledningarna ifall uppstår några sprickor på dem
  •  nödstopp med avstängningsspärr,
  •  plattformens sidoplåtar som skyddar fötterna.
  •  Stöd för klaffen placeras på främre balken i viloläge (för att ge skydd under tvärrörelse).
  •  svartgula varningsmärke.
  •  kraftiga servicestöd.
  •  motorskydd med termisk relä
  •  bruksanvisningar visas som tydliga bildsymboler
Mått [mm] 2000 x 2000 2000 x 2500 2000 x 3000 2250 x 2000 2250 x 2500 2250 x 3000
PoweRamp 232 NG 232 NG – 009 232 NG – 010 232 NG – 011 232 NG – 013 232 NG – 014 232 NG – 015
PoweRamp 233 NG 233 NG – 009 233 NG – 010 233 NG – 011 233 NG – 013 233 NG – 014 233 NG – 015

Tätningsfläns PowerShelter 403M

Uppbyggnad:

  •  främre ram tillverkad av anodiserat och extruderat aluminium
  •  bakre ram av förzinkat stål
  •  fjädrande armar som förbinder båda ramar gör det lättare att flänsen anpassar sig till ankommande lastbil
  •  tack vare dräneringssystem samlas inte vatten i flänsen

Skynke:

  •  tillverkas ev en enda bit av polyestertyg som är täckt med PVC
  •  högt motstånd mot skador och nötning
  •  tätningsflänsen är flexilbel i vertikal riktning och stabil i tvärriktningen
  •  märkningar som finns på yttre kanter hjälper till att köra fram fordonet

Tekniska data:

  •  Bredd – 3 400 mm
  •  Höjd – 3 400 mm
  •  Djup – 600 mm
  •  Bredd på sidoskynke – 600 mm
  •  Höjd på övre skynke – 1 000 mm
  •  Skynkets ytvikt – 3 000 g/m2
  •  Standardfärg – svart

Pneumatiskt skynke PowerShelter 407

Uppbyggnad:

  •  ställ av förzinkat stål som skyddas från insidan av ytbehandlat stål
  •  hörnkanter med skydd av anodiserade aluminiumlister
  •  skydd i form av skyddskonsoler tillverkade av förzinkat stål

Kuddar:

  •  tillverkade av polyestertyg som är överdrag med antielektrostatiskt PVC-lager på båda sidor för att skydda mot nötning,
  •  skyddsremsor tillverkade av elastiskt, överdraget, dubbelt, polyestertyg som är motståndskraftig mot nötning
  •  avlånga dragspelsformade kuddar

Drift:

  •  övre kudde viks upp med hjälp av rörmotor
  •  kompressor fyller alla kuddar med luft parallellt med utvikning av tätningar

Manövrering:

  •  en enda knapp startar rörmotorn och kuddarna
  •  tid för tätning av utrymme mellan hallen och fordonet – 30 sek
  •  kompressorn håller trycket i kuddarna
  •  givaresystem garanterar konstant anpassning av övre kudden till fordonets rörelse
  •  med ett knapptryck inaktiveras motorerna
  •  övre kudde rullas tillbaka med returfunktionen

Tekniska data:

  •  Bredd – 3 500 mm
  •  Höjd – 3 700 mm
  •  Djup – 0/800 mm
  •  Skyddsremsor (sidobredd) – 250 mm
  •  skyddsremsor (övre mått)
  •  rekommenderad monteringshöjd 4 700 mm
  •  kuddtygets ytvikt – 650 g/m
  •  bredd på sidokuddar under arbete – 600 mm
  •  djup på övre kudden under arbete – 1 100 mm
  •  tid för kuddarnas luftpåfyllning – 30 sek
  •  retur till utgångsläge
  •  styrpanelens säkerhetsklass – IP65
  •  ström – 230 V / 0,25 kW
  •  styrspänning – 24 V DC
  •  arbetstemperatur -från -35 °C till 80 °C
  •  färg – svart

Hjulledare i version som kan gjutas in i betong – 970-013

  • tillverkade av stålrör med rostskydd av varmförzinkning
  • diameter 160 mm
  • längd 1 920 mm
  • ankarelement gjutes fast i betong på djup 40 cm

 

 

Hjulledare i version för skruvinfästning (med fläns) – 970-011

  • tillverkade av stålrör med rostskydd av varmförzinkning
  • diameter 160 mm
  • längd 1 920 mm
  • monteras till underlag med monteringsplatta (fläns) med fyra skruvar

Gummifender RB 300

  • Tillverkad av helgjutet gummi med mått 250x300x100
  • Fender har två monteringshål
  • Den går att montera på konsoler

 

 

Gummifender RB 500

  • Tillverkad av helgjutet gummi med mått 250x500x100
  • Fender har två monteringshål
  • Den går att montera på konsoler